fredag, maj 02, 2008

En ledig fredag!

Ligger i sängen nu och funderar på livet. Mamma ringde för nån knapp timme sedan och sa att hon behövde låna kattburen att transportera Smilla i.
Måste berätta detta också..hur det blev i onsdags.. Jag och Titti skulle ju fika hos mormor men när vi ringde mor min för en liten check, hon brukar nämligen fika med mormor om onsdagarna, så hade hon minsann snott mormor från oss! Då satt dom på Novembergatan och hade det trevligt så då fick jag & Titti snällt åka dit med våra bakelser.
Det blev väldigt trevligt hur som helst och bakelserna som moster köpt var riktigt goda!
Vi upptäckte också att lilla busfröet bitit mormor så hon satt med plåster på handen..

Efter fika och lite flummande begav vi oss tre damer västerut igen men innan det klappade jag den lilla marodören och gosade lite med henne. Smilla alltså!
Då upptäckte jag att hon minsann hade en läskig liten fästing mitt på huvudet så det blev till att försöka avlägsna den innan man begav sig.. Tyvärr lyckades det inte och idag ringde mamma och väckte mig för nu skulle de åka till Djursjukhuset och få det fixat.

Jag har en biljett till ikväll åt Niklas och själv tänkte jag tjäna nån tjuga och köpa i dörren med mitt Tivolipass, man får verkligen inte göra sig dummare än man är.. Kan man tjäna en slant så gör man väl det?! Jag gör ialla fall.. Det känns förresten helt omöjligt att lägga sig nu..hur ska jag kunna somna om nu?
Tror jag ska städa köket och sen får vi se om jag kanske kan slumra lite ialla fall för såhär tidigt ska man inte behöva gå upp när man är ledig!

Inga kommentarer: