lördag, maj 10, 2008

So happy together!

Lördag här igen. Tiden den går och går.
Har precis roat mig med en film, igen. Tycker att jag börjat bli rätt bra på det igen, det gäller ju att ligga i så att man kan utnyttja sitt konto till fullo. Kontot på Lovefilm, alltså.

Ikväll blev det Imagine Me & You med Piper Perabo, Lena Headey och Matthew Goode i huvudrollerna. Och jag har äntligen kommit på var jag såg Lena först. Fattar själv nu varför det inte var så himla lätt att komma ihåg med tanke på att det var hundra år sedan, nästan.. Filmen kom ut 1994 ialla fall och hette The Jungle Book, ni vet den där "riktiga" versionen av filmen med levande djur och människor.. Sjukt längesedan jag såg den för det andra.. Den är fin.
Henne kom jag dock ihåg och jag ägnade en del av tiden när jag såg kvällens film åt att försöka komma på var och när.
Hur som helst..tillbaks till kvällens film. Den var bra, söt och trevlig fast på nåt sätt så känns det som om man sett en del sånna filmer förr, mest hela tiden faktiskt. Ni vet en sån där där två blir kära men den ena är upptagen och alla blir förvirrade men tillslut inser hur det borde vara. Ni vet!
Enda skillnaden nu var kanske att det handlade om två kvinnor istället för en man och en kvinna som det brukar vara.
Bra film i alla meningar och där satt en del klockrena repliker och birollerna var sköna karaktärer som lyfte upp med sina lite lustiga kommentarer här och där.
Som sagt, en bra och söt film trots att den var lagom förutsägbar fast sånt passr å andra sidan rätt bra en seg lördagskväll. Jag är som ni kanske vet/förstått lite svag för romantiska komedier. De värmer på ett sådär mysigt sätt och man får en härlig känsla i kroppen efteråt, även om man kan historien och nästan vet hur det kommer sluta..
Antar att jag är en hopplös romantiker!



Jag och Marcus var på stan och kollade in Springtime också men det får jag väl skriva om en annan gång.. Teet ska drickas, sängen ska det sovas i. God afton!

Inga kommentarer: