söndag, maj 04, 2008

von Benzo och Lillasyster!

Sitter här helt utpumpad på grund av en liten, eller var den stor, hederlig allergiattack. Har nyst till och från i några timmar nu, det känns väldigt uppiggande.. *Tss*
Ringde ialla fall hit mor min med lite Kestine, annars vet jag inte hur jag skulle klarat mig...

Fredagkvällen var riktigt fin, oj så trevligt jag hade det! Förutom ölen som blev spilld lite här och där var det en riktigt lyckad kväll. Fick träffa mina sötnötter ju och sånt kan göra vem som helst glad.
Träffade först Niklas borta vid Hamnkrogen och knappt hade vi kommit fram till den lagom långa kön utanför The Tivoli innan ett blont yrväder hoppade fram till oss. Det var Linn!
Jag & gossen, som hade biljett, kom in lite före Linn, hennes pojk Mattias och hans vänner så vi fixade oss lite dricka och hängde vid baren.
När de andra hittat fram stod vi och hängde lite och började tillslut att irritera oss på att det aldrig hände nåt. Tiden gick och man började undra ifall de någonsinn skulle börja.
Attila kom fram och hälsade hjärligt på mig och när han försvunnit dök både Maria och Éva fram så jag hängde lite med dom också.


När allt väl kom igång blev det riktigt bra och jag tror att jag fick till några fina bilder också. Stod bra med trevlig folk omkring mig och det blev ett himla ös när Magnus drog igång bakom sina trummor!
Stod lite mellan Attila och Jay men jag tror att jag fick till rätt bra bilder på allihop.
Efter att de röjt klart gick jag och Niklas ut en liten sväng. De andra vännerna yrade runt inne på Tivoli. Utanför var det också ett tivoli så jag och gossen kollade läget där och köpte oss vars en hamburgare.
You've got to love Ahlgrens!
Med mat i magen och frisk luft i håret gick vi in igen i lagom tid för att se Lillasyster bege sig ut på scenen. Sen hängde vi vid baren och plötsligt dök Linn och Mattias upp också så vi stod där alla fyra och diggade resten av kvällen.
Tog några bilder även på dom och tjaa på det hela taget blev det nog riktigt bra!

När alla konserter tagit slut och jag sagt farväl till Attila gick vi på munkjakt som slutade på Donken där det blev blandad kompott men inte en enda munk.
Resten av långhelgen har spenderats på lite olika sätt. Vi har handlat, hunnit rensa undan vinterkläder och idag firade vi bror på Novembergatan.
Och vet ni vad? Det fina vädret håller i sig större delen av nästa vecka och för det är jag riktigt glad! Sol sol sol...

Inga kommentarer: