söndag, maj 25, 2008

Like a star, like a hero!

Jaha, då avslutades det hela för någon timme sedan.
Resan dit var trevlig, slutet lite snörpligare.
De andra ute i Europa verkar ha lite konstig musiksmak.
Eller? Visst var det väl lite väl underliga låtar som fick många poäng..?
Jag tyckte att Charlotte var i särklass bäst men vad hjälpte det?
Jag förstår det inte riktigt. Det kändes faktiskt orättvist!
Hon förtjänade så mycket mer..

Gårdagen spenderades i övrigt med moster och mormor.
Trevligt som tusan! Vi hade bjudit hit dom på paj.
Den blev sjukt god och vaniljsåsen flödade. Bokstavligt talat...
En trevlig stund med damerna och det verkade vara uppskattat!
Lilla fröken "jag-är-rädd-för-alla-nya-människor" vågade sig tillochmed fram för att hälsa lite.
Hon är så duktig så, kan när hon vill.
I övrigt har hon varit sådär lagom slö men lagom till kvällens stora begivenhet kröp hon ändå upp i knäet på en och gosade in sig.
Myskatt myskatt myskatt!

Vi har en massa choklad här och jag har lite god dricka kvar.
Får se om jag startar ännu ett avsnitt av Mord I Sinnet eller vad som sker.
Senare idag tänkte vi bege oss till Fredriksdal. Friluftsmuseet.
Åhh vad jag skulle vilja bo där..
Vi har en patient som berättade att han gör det och gissa om jag blev avundsjuk?
En mysig tanke..att få bo där, det hade varit livet det..
Här där vi bor var det ett misshandelsfall igårkväll vid 20-tiden.
Jag vandrade i kölvattnet av det en dryg timme senare när jag skulle hämta maten..
Det var faktiskt lite läskigt.. Sånt hade inte hänt på Fredriksdal!

Förresten..eftersom det är söndag behöver jag nu bara vänta en dag på nästa Terminator-avsnitt.
Känner på mig att detta kommer bli en fin dag..
God afton!

Inga kommentarer: