söndag, maj 11, 2008

Hanging by my amarula tree..

Man får ju tacka så mycket för det fina vädret!
Sprang iväg till Viskängen efter att ha fått i mig lite frukost, runt 14. Det är snabba ryck här vettni.. Hehe.
Underbart väder, så man kunde ju bara inte sitta inne. Fick tillochmed med mig en filt också, det har jag inte haft innan. Jag avvancerar, förstår ni. Undrar var det hela ska sluta.. Hmm.

Trodde att alla skulle vara bakfulla och sega idag men där var fler än någonsinn, tror jag minsann. Folk överallt och ett tag trodde jag att platsen under mitt träd var tagen men det visade sig vara fel.
Tur för dom det, eller för mig. Kom att tänka på att jag inte borde bli så fixerad och att jag kanske skulle försöka släppa lite på mina..tvångstankar. Slapp fundera så länge dock för platsen var ledig så jag slog mig ner där. Mysigt värre.
En dam i solstol på ena sidan och en grabb med grill på den andra. Resten av parken var som sagt också ganska full. Många småhundar ute också, såg en tjej som smörjde in sin lilla nakenhund i solkräm innan hon begav sig ut i solen... Fint. Eller..nåt. Not!

De är som små bebisar som måste skyddas ordentligt mot solen. Vad jobbigt att ha en sån hund...
Såg tillochmed en katt, faktiskt! Katt i lång sele och de hade buren med sig också. Jag kanske kan ta med mig Simba, en vacker dag? Katt, pojk och grill, det låter trevligt!

Sitter här med mitt te och är sjukt varm. Det är varmt här, man kan knappt röra sig minsta lilla innan det känns som om man sprungit ett maraton. Varmt och svettigt. Huh!
Fast tjaa..man ska ju inte klaga, när värmen äntligen kommit och för det andra så ska det visst ge sig lite nästa vecka. Lite svalka igen, inte helt fel faktiskt. Som sagt..man är svettig lite här och där. Teet gör kanske inte saken bättre, vad vet jag?
Dags att borsta en tand nu och känna sig glad över att man ialla fall lyckat skaffa sig lite färg i helgen. Jag är en riktig solkatt jag!

Inga kommentarer: