onsdag, maj 07, 2008

Releasefest!

Lyckligtvis kunde vi ta oss ner samtidigt vilket gjorde det hela roligare. Och jag kunde lotsa oss hela vägen från station till Mejeriet, för det är jag mäkta stolt.. Faktiskt. Det kändes bra, menar jag.
Trodde inte riktigt på det själv om jag ska vara helt ärlig men tjaa..det gäller att aldrig ge upp. Att åka buss blir man för det andra bara förvirrad av.. *Tss*
Lite god mat innan och sen gick vi till Mejeriet och köade lite i det fina vädret. Mycket folk i varierande åldrar.

Väl inne blev det lite dricka och funderingar på vart man skulle bege sig för att se bäst. VIP-läktare och allt fanns där och nere på golvet stod inte så många. Man vill ju inte hänga där först av alla.. Hehe.
Kom på att jag skulle ha mig en t-shirt att utöka samlingen med. De var snygga, svarta och fina så nu är jag stolt ägare till en sån! Hälsade på Karl Baker och skymtade både Katja och Frida från hans Folk å Rock. Jaa..affären här i stan ni vet!
Mätta på mat och dricka hamnade vi tillslut på golvet där vi fick en fin plats lagom långt från scenen ungefär mitt framför micen.


Efter lite väl lång väntan var det så äntligen dags! Med sitt stora band och iklädd en vacker röd klänning dök Amanda upp.
Fem små låtar blev det och man kände att man bara ville ha mer, det tog slut påtok för fort.
Hennes mellansnack och scennärvaro smittade av sig och man kände riktigt hur stort det var, att hon fick ha sin fest här hemma och uppträda för alla Lundabor och tillresta Skåningar. Det kändes lite magiskt på nåt sätt..

Nu känner man bara att man vill se mer av henne så fort som möjligt! Och i nuläget vet jag att det kommer bli minst två gånger till, i år! Det ser vi fram emot.

Inga kommentarer: