söndag, maj 25, 2008

Den tatuerade tigern..?

Sitter här och kollar på Miami Ink och blir inspirerad.
Blir sugen. Peppad.

Jag vill också!
Jag minns när jag och Alma gick förbi tatuerarstudion på Bruksgatan för hundra år sedan och vi båda unisont utbrast -Ska vi tatuera oss?!
Det blev inget med det just då men under gymnasietiden, när vi hittat Louice igen..jag hade hittat, fick Alma sig en liten drake.
En liten drake som Louice designat. Sjukt fin och efter det har det blivit fler.
Fler på Alma, ingen på mig än.
Men jaa..man blir ju sjukt sugen när man ser det här.
Jag vill inte ha många, inga blaffor..men något.
Har ingen aning om vad, trots att jag tänkt på det ibland, och det borde man kanske ha klart för sig innan man stövlar in någonstanns.
Kanske förblir det en avlägsen dröm, kanske verklighet.
Vi får se vi får se.
Två av mina fina vänner har tatueringar. Pågarna mina.
Väldigt diskreta men fina sånna, det är något sådant jag är ute efter.
Snyggt och diskret. Något fint.
Jaa..vi får väl se hur det blir.

Nu ska vi se lite action-film här och sen väntar sängen.
Måndag utan tandläkarna imorgon. De kommer på tisdag.
Skriver om dagen på Fredriksdal imorgon tror jag.
Jag var lite lagom flitig med kameran där ändå..
Ja..filmen väntar. God kväll!

Inga kommentarer: