måndag, mars 28, 2016

Söndagmåndagsång..

Måndag fast det är söndag. Söndag fast det är måndag. Söndagmåndag, alltså.
Påskhelgen har förflutit på bra. Förkylningen gav med sig, jag känner mig utvilad och redo för en ny vecka. En kort vecka. dessutom. Inte helt fel..
I övrigt är det fortfarande lugnt på jobbet när cheferna är borta så jag antar att vi inte lär bli totalt utarbetade heller.. Skönt.

Igår kväll var det visst säsongsavslutning av The Walking Dead i USA. Jag har inte sett avsnittet än..
Ska försöka hålla mig lite.
Sedan har jag kommit på att jag under nästan hela året har något fint att titta på. Under vinterhalvåret är det mycket The Walking Dead, som sedan gör ett uppehåll runt jul och sedan fortsätter igen en bit in på det nya året.
Även Once Upon a Time gör på det här viset.. Det har börjat nya avsnitt där igen för ett tag sedan efter ett längre uppehåll.
I april börjar favoriten, tror jag i alla fall, Game of Thrones. Snart snart alltså. Tror att det minsann är den 24e, min käre broders födelsedag. Så kan det gå..

Och till sommaren sen är det väl dags för ännu en säsong av Orange Is The New Black. Det ser jag också fram emot..

Så ja, jag har att göra. Vilket på något sätt känns rätt betryggande.
Något att luta sig mot.
Det är ju lite som att återse gamla vänner.. Och fortfarande saknar jag True Blood en hel massa, det är fortfarande väldigt tråkigt att det tog slut.
Och jag kommer väl för alltid att sörja att Party of Five gick i graven..även om det var ett fint avslut är det oerhört tråkigt att det inte finns mer. Jag saknar alla där..
Tittar ni på serier? Vad för några i så fall? Vad har ni för favoriter, några bra tips?
 
028

Inga kommentarer: