fredag, mars 25, 2016

Långfredag

Idag är det våffeldagen också, ifall ni missat det.
En nog så viktig dag för både Marcus och mig. Vi gillar våfflor!
Att min kära vän Sara och jag även utsett varandra till eminenta våffelhjältar en gång i tiden betyder också mycket.
Jag minns egentligen inte var vi fick det ifrån men det är något som finns kvar.
Och det har väl egentligen inte så himla mycket att göra med våfflor på riktigt utan att vi har funnits där för varandra så länge.
Och våfflor är roligare än tofflor..
Det brukar ju heta så annars- toffelhjälte.
Vi menar det dessutom som en komplimang..vet inte om just toffelhjälte är så himla positivt egentligen, är det det?

Hur som helst..såhär började vår dag, som utlovat:


Eftersom det är röd dag läste vi tidningen i paddan. Det gick utmärkt!
Väldigt smidigt egentligen.. Imorgon och på söndag kommer papperstidningen tillbaka men jag antar att det blir samma visa på måndag igen.

I övrigt har det varit en lugn dag so far.
Just nu sitter vi på tåget till Malmö för att se Nicole Sabouné på Babel.
Och om jag kände mig dålig tidigare i veckan tror jag att jag är nästan 100% återställd nu.. Det var nog en mild förkylning jag åkte på, tack och lov..
Imorgon gör vi om samma resa men då väntar Markus Krunegård istället.
Nu ska jag vila lite resten av resan..bara jag inte somnar..
Hoppas att ni alla haft en finfin, lugn och skön långfredag! Trevlig helg på er.

025

Inga kommentarer: