fredag, mars 11, 2016

Fredag

Äntligen är mannen på hemväg.
Dock återstår det att se när han verkligen hittar hem..
I min ensamhet har jag roat mig med att klappa katterna, äta och glo på film. Inte nödvändigtvis i den ordningen dock..
Tänkte ta mig en liten kaffe nu eller något, se om jag kan piggna till lite.

Missade att det var Let's Dance ikväll.. Kanske ingen stor förlust, men men.
Den är veckan har jag förresten mått lite bättre än sist. Vet inte om jag uppdaterat er angående hur pigg jag är.
Det går framåt, för tillfället. Blev varse på Facebook att jag även förra året såhär dags kände mig lite trött och hängig.

Det kanske är så.. Jag kanske är lite känslig när jag inte fått se solen på så länge. Idag har den dock varit framme en del, det var ju trevligt.
Och för att fylla på D-vitaminerna i kroppen har jag, i alla fall den här veckan, druckit lite god chokladmjölk från Skånemejerier. Full med D-vitamin. Inte dumt.
Dessutom är det bra att äta ägg. Men det vet ni säkert..

När man bor här i Norden får man göra sitt bästa för att få i sig den där viktiga vitaminen. Annars blir man en slöis som jag..

Jag längtar verkligen efter sol och värme.
Jaja, till dess att solen behagar titta fram mer ska jag försöka vara lite mer noga med vitaminerna.
Vad gör ni för att hålla er pigga såhär års? Har ni några knep?
Nu ska jag gå och fixa till det där kaffet så får vi se hur resten av kvällskvisten förlöper.. Och jag hoppas verkligen att mannen kommer hem snart.
Med önskan om en skön helg, oavsett vad ni ska göra med den. Ta hand om er!


011

Inga kommentarer: