måndag, mars 14, 2016

Måndag hela veckan..

..hoppas jag verkligen inte att det blir! Om dagarna ska vara som de sista 20-23 timmarna om och om igen vet jag inte om jag vill vara med.
Igårkväll när vi som bäst satt och tittade på Mästarnas Mästare i efterhand råkade jag läsa på Facebook samtidigt, misstag jag vet, att kent bestämt sig för att lägga ner.
Att gå i kraven i vinter. Avsluta. Säga tack och adjö.

Detta meddelade dom med via en video.... Som snabbt fick spridning. Alla delade den på Facebook. Den gick inte att undgå.
Den ser ut såhär:



Eftersom vi båda gillar kent väldigt mycket blev det sedan svårt att koncentrera sig på tvn som vi egentligen tittade på.Saker kändes lite tomma. Magen kändes tom. Jag kände mig tom.

Och när jag slutat jobbet idag begav jag mig ned till Hamntorget för att se på spektaklet när The Tivoli skulle flyttas till ny adress.
Delade med mig av händelsen på mina sociala medier.
Även detta var en lite jobbig grej. Att få se denna vackra byggnad segla iväg, rulla..på enorma backar, med byggpelare som gick igenom hela alltet, kändes minst sagt udda.
Men det var ändå, på nåt sätt, en glädjens tillställning.
Nu, snart, ska dom ta nya tag. Jag hoppas verkligen att dom får fortsätta sin fantastiska verksamhet där och att fler får upptäcka detta häftiga ställe.
Detta får inte vara slutet för The Tivoli!

Så av förståeliga skäl vill jag inte uppleva det här igen. Det har varit påfrestande för min mentala hälsa. Nu hoppas jag på roligare/bättre saker att dela med mig av.
Och jag hoppas att ni i alla fall fått en bra start på den här veckan!

014

Inga kommentarer: