lördag, mars 26, 2016

Konsertpåsk!

Tydligen har det blivit tre konserter inom loppet av en liten vecka. Inte illa, va?
Nicole Sabouné igår och Markus Krunegård ikväll.
Båda i Malmö ja, men vi gjorde faktiskt inte om samma tågresa idag utan nu tog vi bilen, det var väldigt smidigt med tanke på att konserten var på Slagthuset och där finns en stor parkering precis bredvid. Förvisso ligger Centralen nära också men nu blev det såhär.



Två helt olika konserter egentligen.
På Babel igår och som skrivet Slagthuset ikväll.
Igår var det mystiskt och mörkt.
Och med Nicoles röst blir det också väldigt mäktigt. Jag tror inte att det går att beskriva riktigt, hennes röst måste upplevas. Och hon växer hos mig för varje gång jag ser henne. Bra betyg, antar jag...för jag vill bara ha mer och mer.



Ikväll körde Markus akustiskt. Det har vi aldrig sett honom göra förr så det var väldigt speciellt och kändes intimt.
Sittande publik i en för oss obekant lokal i Slagthuset.
Vi hade bra platser och det var en riktigt bra konsert. Väldigt annorlunda att se honom såhär och hans fina texter kom fram än bättre. Det var väldigt fint alltihop!
Och trots detta intima fick Markus även igång publiken riktigt bra flera gånger, det blev mycket handklapp och stående ovationer. Jag var glatt överraskad.

Hemma igen nu. Mannen tittar lite på hockey och jag ska nog roa mig med The Walking Dead, eller något..
Jag hoppas att ni alla haft en riktigt fin påskafton, oavsett vad ni hittat på.
Ta hand om er!

026

Inga kommentarer: