onsdag, mars 23, 2016

Mad world once again..

Nej, jag är inte hjärtlös.
Nej jag har inte missat vad som hänt i Bryssel.
Jag tycker att det är helt förfärligt.
Jag förstår inte hur sådant här får hända.
Hur kan det finnas människor som bara är ute för att döda andra. För att skrämmas. För att göra oss osäkra.
Jag förstår vad dom är ute efter, vi ska bli rädda. Arga. Börja vända oss emot varandra, börja titta misstänkt på vår nästa. Vår granne. Folk på stan.
Vi ska vilja gömma oss..

Men vi ska inte gömma oss. Vi måste stå enade. Vi måste rädda dom som räddas kan, visa att vi inte tänker ge vika för dessa mörka makter.
Visst..jag blir rädd. Men jag får inte låta rädslan bli till ilska och hat.
Vi får inte bli som dom.
Rädslan får inte styra, det måste kärleken göra. Alltid.



023

Inga kommentarer: