söndag, mars 29, 2015

Hold tight

Ikväll går det sista avsnittet av The Walking Dead för den här säsongen..
Jag antar att jag får roa mig med det någon dag i nästa vecka. Men jag förstår inte hur jag ska stå ut sedan när det väl tar slut..
Det är en himla tur att Game of Thrones börjar snart. Då får jag något att titta på igen.
Jag har förresten inte läst någon av de senaste böckerna i serien A song of ice and fire. Det var väldigt länge sedan sist. Det känns som om jag aldrig hinner ifatt och då känns det inte lönt att läsa heller.
En vacker dag kanske jag tar upp det där igen. Vi får väl se..

Jag har förresten vågat se två avsnitt av American Horror Story, men bara när det varit ljust ute.
Ibland känns det dessutom som om jag dämpar min rädsla och ångest för varje läskigt avsnitt jag ser.
Vet inte om det är bra eller dåligt....till slut kanske jag inte känner någonting alls? Kan det bli så, tror ni?
Men för det mesta känns det helt ok att se några avsnitt av Supernatural.
Det är lite sådär lagom plus att det i alla fall görs med lite humor. Man blir aldrig helt vettskrämd.
Jag gillar att bli skrämd men visst finns det gränser. Tur att man kan stänga av/pausa när det blir för mycket.
Vad ser ni för serier? Gillar ni thrillers och sånt där läskigt eller tittar ni bara på snälla saker?

029

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar mest på TV4 Fakta och det är ju dokumentärer så de är ju extra läskigta :-) Men jag har börjat följa true detectivs och den tycker jag är lagom läskig iaf ännu så länge :-) Yatzy

Anonym sa...

Angående böckerna som du vill läsa kan du kanske fråga en bibliotekarie nära dig?!!
T