fredag, maj 16, 2014

Rainmaker


Konserten i onsdags var fantastisk.
Jag har sett kent många gånger men det är såklart alltid något speciellt med en spelning inomhus.
Allt blir mer intensivt. Intimt. Underbart. Och på en klubbspelning blir allt bara ännu bättre!

Mejeriet var knökat. Jag fattade knappt hur alla fick plats..
Marcus och jag kunde i alla fall stå nere på golvet ganska nära scenen.
Jag såg bra. Helt ok.
Jag har ärligt talat inte lyssnat så himla mycket på den nya skivan men lite kunde jag hänga med ändå.
Och självklart körde dom en del gamla godingar också. Då klagar man inte.
Om jag var lite trögstartad i början tyckte jag att det släppte med tiden.
Det kändes oerhört fint att få se dom igen. Det känns som att det alltid har gått för lång tid sen senast.
Och som skrivet är det alltid något extra inomhus.

Nästa månad ser vi dom igen. I Köpenhamn, igen. Andra gången vi ser dom där faktiskt..
En festival där. Det blir säkert riktigt bra det också.
Då ska det väl ändå vara sommar på riktigt?
Nu i helgen ska vi få fint väder. Man kan ju bara hoppas att det stämmer..
Klippet är självklart från i onsdags och det är Marcus som har filmat.
Så vet ni det.
Trevlig helg på er!

076

Inga kommentarer: