lördag, maj 17, 2014

Lundakarnevalen 2014

På hemväg från Lundakarnevalen nu. Det har varit en riktigt fin dag!
Vädret var på topp och vi fick sett det vi tänkt oss dvs Ida Redig och Linnea Henriksson.
Två kvinnliga akter. Perfekt fördelning, eller hur?
Vi passade även på att besöka domkyrkan. Tydligen har jag glömt att ta med Marcus dit men detta var ju ett perfekt tillfälle.
Vi tände varsitt ljus och tittade sen runt på allt.
Kryptan var stängd dock så dit kom vi inte.

Sen ut igen i solen!
Som brukligt händer det en hel massa på området och där var fullt med folk.
Efter att ha kollat runt på det mesta begav vi oss mot scenen framför universitetsbyggnaden.
Dagen skulle börja med Ida Redig.
Jag hann springa på en polare hemifrån som jag snackade lite med innan konserten började. Kul med sådana spontana möten.
Marcus och jag fick sen bra platser och konserten var riktigt häftig.
Efteråt fick vi oss en bit mat och solade oss. Det kändes skönt att vädret var så härligt för jag behövde knappt använda jackan jag tagit med mig. Gött.
Saker blir så mycket bättre när solen den lyser.

Då det spelades en viktig stormatch på tv gick vi sen en sväng till Oleareys för att se den.
Barcelona mot Atletico Madrid.
Atletico vann och det var rätt kul att se att saker faktiskt inte behöver vara helt självklara. Barca har förresten inte spelat bra på rätt länge så jag tycker att det var ganska rättvist.
Sen stack vi tillbaka till Lundagård för att se Linnea.
Fick bra platser långt framför scenen och sen började en härlig tillställning!
Underbart är kort och den fantastiska spelningen tog slut alldeles för fort..
Tur att vi tänkt se henne några fler gånger detta året.
Det är lätt att få mersmak när man hör och ser henne!
Hon är en underbar artist.

Sen begav vi oss hemåt och snart har tåget lyckats med det också. Att ta oss hem menar jag..
Hoppas att ni haft en fin dag ni med! Kanske har ni viftat lite med den norska flaggan också till och med?
Godnatt!

077

Inga kommentarer: