söndag, maj 11, 2014

Clockwork

Mannen och jag hade gått och lagt oss när tjejerna kom hem inatt.
Vid frukosten senare fick vi hört oss för om allt. Dom verkade ha haft det fint även om det kom en störtskur över dom medan dom väntade utanför arenan på insläpp.
Marcus och jag såg ju allt hemifrån och det var en underhållande stund.
Det blev ju även lite småspännande under utdelningen av poäng mot slutet.
Jag tycker i alla fall att rätt låt vann.
Där fanns bästa sången, bästa melodin och framträdandet. Allt satt.
Att Conchita sen även hade ett fint budskap gjorde ju inte saken sämre!
Det känns fint när något sådant får vinna. Något med mening.
Jag antar att det finns hopp för mänskligheten trots allt..

När Emmy och Jennie sedan åkt och katterna fattat galoppen att vi var ensamma igen var det rätt lugnt här.
Jag körde några maskiner tvätt och i övrigt höll vi oss inne.
Vädret visade sig verkligen från sin dåliga sida idag. Det har regnat en väldig massa här.
Simba som annars brukar vara något ängslig och nervös av sig när vi har folk här kom fram när vi åt frukost. Hängde med oss i köket, åt och var lite allmänt nyfiken och mysig.
Det kändes skönt att tjejerna fick se den sidan av henne innan dom åkte, annars har det ju bara varit Sam som varit framme och hållit låda. Bokstavligt talat..

Nästa vecka blir full av roligheter den också. Det känns nästan som att det enda jag gör är att planera för roligheter och sen utföra dom.
Inte för att jag klagar men det är mycket på G och mycket ska hinnas med.
Jag antar att det dock alltid finns tid för sådant som är roligt.
Sådant man ska ta sig tid för, om inte annat. Det gäller att ta vara på tiden.
Att träffa dom man vill träffa. Göra sånt man tycker är roligt. Livet är tillräckligt fyllt med tråkigheter för att man inte ska få njuta då och då.
Jag hoppas att ni också gör det. Att ni njuter och försöker fånga dagen, så ofta ni kan och vill.
Gör det!

071


Inga kommentarer: