fredag, september 02, 2011

Men älskling, vi ska alla en gång dö..

Hmm.ja då sitter man här en fredagkväll som känns som lördag!
Det har varit en ganska jobbig dag på mer än ett sätt så jag tycker mig faktiskt ha rätt att dricka lite, mycket, vin och knarka min Feelgood-spellista på lagom hög volym.
Allt för att få mig på lite bättre humör!
Fotbollen tidigare ikväll bidrog ju inte direkt till det..menar jag. Hmm.. Bra underhållning men jag är faktiskt lite besviken. Sådär ska man inte förlora..

I övrigt har det varit en fin men jobbig dag.
Sov mesta delen av vägen upp, och ner, så på så sätt var det bra och sen var det som det var..
Det var en fin begravning och prästen var väldigt duktig.
Hon hade en väldigt fin sångröst också..noterade jag. Hemskt trevligt att lyssna till!
Träffade folk jag knappt sett, jag kom i alla fall inte ihåg så mycket, och fikan var god.
Fikat efteråt var god. Smörgåstårta och sen lite kakor med kaffe. Mmm.
Allt var väldigt ljust och fint hela tiden, även om det såklart stundtals var helt sjukt jobbigt..
Begravningar är aldrig kul. Men nu är det gjort så nu kan vi alla börja se framåt ordentligt.
Farfar framför allt. För hans del väntar fotboll imorgon och det tror jag blir bra för honom.. Undrar vad han skulle gjort utan sin fotboll?
Men nu ska jag sluta spekulera i världsliga frågor och börja fundera över min egen afton.
Det är allt tur att man har nytt fint folk att frottera sig med också. Och imorgon väntar nog bio med Niklas!
Livet fortsätter att trava på, precis som förut..och ändå så förändrat!

Inga kommentarer: