onsdag, september 07, 2011

Det där med att drömma..

Jaa..den stora snackisen idag/ikväll är väl flygkraschen i Ryssland.
Det känns lite ofattbart..
Vissa saker vill man absolut inte höra om..ändå händer det. Så många, unga, människor.
Och ändå händer det varje dag, lika många och fler dör varje dag. Unga människor!
Och det är nu man måste försöka se framåt i alla fall, även om det är mörkt och jävligt. För hur var det nu igen..kärleken till varandra segrar alltid? Den där obevekliga, sanna kärleken.

Förresten tycker jag inte om att drömma om fina saker som nog aldrig kommer att hända.
Om möten med fint folk som aldrig kommer bli av. Om såna där grejer man alltid önskat sig, helt plötsligt är dom så nära..men man kan ändå inte ta med det hem för allt är bara i en dum dröm.
Ännu värre är när man, i drömmen, inser det. Att nej..den här fina tröjan, den där saken eller personen lär aldrig bli något jag får ha i mina händer/armar på riktigt..för detta är en dröm.
Då blir jag allt lite sne..
Fast å andra sidan får man väl vara glad åt alla fina drömmar. Att drömma mardrömmar och hemska saker är det värsta jag vet, så jag ler i alla fall varje gång jag drömt om något sött..
Imorgon hoppas jag blir en bra dag i alla fall! Ska snart gå och börja peppa inför den och sova lite.. Ju fortare jag somnar, desto fortare blir det väl torsdag?

Inga kommentarer: