tisdag, september 13, 2011

Cats!

Ja. Idag var dagen då jag fick träffa bästa katten igen!
Fina Anneli.
Tycker att vi hann hitta på en hel del trevligheter minsann!
Möttes på Knutan och efter lite funderande hamnade vi på Ebbas..
Alla går till Ebbas fik!
Undrar lite vad Henrik trodde när jag stövlade in där igen, var ju där senast i torsdags. Haha.
Stor varm macka till pantern och en hallon/björnbärspaj till tigern!
En latte på det och sen fortsatte vi lika stilfullt hela eftermiddagen.
Hade inte ut nån dricka idag heller, bra va..

Vi uppdaterade oss om varandra riktigt bra tycker jag!
Och ibland är livet bra orättvist och jag tycker inte om när mina fina vänner mår dåligt.. Kändes skönt att få umkattas riktigt ordentligt igen. Vi är rätt bra på det, Anneli och jag!
Efter fika blev det en sväng på stan. Från Bruksgatan 13 ända bort till slutet på Kullagatan.
Med ett antal stopp på vägen, såklart.

Sen ut på Drottninggatan och söderut.
Dagen till ära var det halv storm och det blåste från alla håll och kanter. Antingen stark motvind eller så kom allt bakifrån så att vi inte såg ett dugg för allt hår i ansiktet.. Kul att man bor i ett blåshål!
Efter lite funderande hamnade vi tillslut på Pistachia också, katten hade aldrig varit där.. Till saken hör att vi fortfarande var rätt mätta efter all fika innan så det blev lite lättare på Pistachia. God juice och lite glass..inte i samma glas dock! Haha.
Sen var klockan dags att åka hem.. Får se om vi får till nån mer träff denna veckan. Det var det här om att ta hand om det fina folket..
Jag har i alla fall haft en riktigt bra dag så nu tänkte jag sova gott och drömma sött!

Inga kommentarer: