onsdag, januari 07, 2009

Nattens drottning.

Vad underbart. Vad roligt!
Vilken trevlig dag det här blev.. En vacker avslutning.

Grammisgalan ikväll, för er som råkat missa det.. Och för er som missade det, hur kunde ni?!

Marcus & jag fick skjuts hem av min gode fader och var hemma här en bit över sju så det kändes ju inte så peppat att ställa sig och börja med någon mat.
Med den annalkande galan att tänka på var det bäst att hämta hem något så med mat på bordet var det bara att luta sig tillbaka och njuta av kvällen.
Det var en trevlig gala med kul folk. Herr husgud satt långt fram och såg ut som den underbare mysfarbror han är. Älskade Lars..
Inget pris till honom men han såg lika glad ut för det. Underbara man!!
Annika Norlin blev linslus och efter ett litet tag såg jag även var Anna satt.
Jag fick även en liten glimt av Markus Mustonen men dom andra i kent lyckades jag inte se..

Jag pallar inte räkna upp alla vinnare och vilka som uppträdde och var där för det var några stycken.
Dock tyckte jag att det var läskigt att Robert Petterson i Takida hade klätt ut sig till Alex i A Clockwork Orange.. Det var väl inget roligt heller!! Jag fick dåliga vibbar..
Men en vinnare måste jag såklart framhäva. Förlåt om det blir tjatigt... Men jag måste ju få berätta.
Bästa, för det är precis vad hon är, Anna vann två fina priser ikväll!

Ett för Bästa Kvinnliga Artist och ett för Årets Album.
Så jaa..vad ska man säga. Mitt hjärta är glatt och hon är så väl värd det.
Det var en fin start på det här året måste jag säga..och ett bra betyg på det gågna och allt hon gjorde då.
Därav dagens rubrik. Och oavsett vad folket tycker så vet ni vad jag tycker, i min värld är hon alltid bäst, unik och så väl värd alla priser hon får..men självklart är det riktigt roligt att se att hennes musik är så uppskattad och att folk ser och hör allt hon gör. Jag blir glad!

Grattis grattis!

Inga kommentarer: