söndag, januari 04, 2009

The best days are not planned by common sense..

Helgen har varit händelserik vill jag lova.
Mycket och roliga saker har hänt, har jag hittat på.

Kul när jag är lite kvick i hjärnan också och gör mig själv glader.
Det är så det ska vara, visst?
Det är dom där små sakerna som gör det, de små roliga överraskningarna i tillvaron.

Marcus skulle jobba hela fredagen och jag hade hela dagen ledigt och behövde inhandla lite saker och se mig om i världen så jag tog mig till Malmö.
Just när jag satt mig på tåget fick jag en snilleblixt och slängde iväg ett sms till min kära panter, en ren chansning men det blev ett tillfredställande svar!

Så när resan började var jag på det säkra med att få träffa min Anneli.
Fint initiativ av mig, tycker jag..

Väl framme blev det en liten promenix i närheten av Centralen och jag hann även sticka in huvudet i Cool Stuff-affären en sväng, mest för att värma mig och se ifall jag skulle hitta något spännande där, vilket jag inte riktigt tyckte att jag gjorde.
Och efter lite väntan och filurande på egen hand blev det så dags att knata iväg till Gustav för att mötas.
Jag var väldigt hungrig vid detta laget och det var även Anneli så vi intog direkt en liten thairestaurang i närheten av Gustav.

Mycket och god mat för en lagom billig peng. Sånt gillas!
Under denna måltid hann vi även att uppdatera varandra om ditt och datt.
Jag kan ärligt talat inte fatta att det fått gå nästan ett helt år utan att vi setts men så var det..

Hemskt, så får det inte bli igen! Aldrig.

Efter måltiden blev det shoppningrunda i den mörknande staden.
Jag fick köpt mina saker som jag ska ge bort och sen strosade jag bara runt och var glad över att få vara med min panter-partner igen.
Kallt var det så vi sprang runt i lite extra många affärer för att få upp värmen igen och jag fyndade även ett fint, stort ljus.
Jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta ett ljus som passar till den fina ljusstaken som jag fick av Maria en födelsedag.

Det är så störigt.. Nu har vi dock ett fint ljus här och det lär väl inte brinna klart i första taget.. Nice!
Runt 17 var jag tvungen att bege mig hemmåt i mörkret så vi sa hej hej men vi hade i alla fall bokat nästa tid att ses!
Det känns bra, något kul att se fram emot. Min min min.

Igår var det hockey.
Jag tog en hel del bilder som jag ska ta och visa för er i bilddagboken men nu vet ni vad ni har att vänta.
Marcus, bror, pappa och jag hade tagit oss till Ängelholm för att se Rögle- Timrå och det var en rolig upplevelse!
Vi satt på roliga platser på kortsidan och fick se en hel del aktion. Kul kul!

Att Rögle vann var såklart extra roligt och absolut välförtjänt. Pappa var helt uppe i varv och bror hade fått en ny idol, typ. Haha!
Tänk så det kan bli..

Efter lyckad match åt vi hemma hos päronen och avslutade kvällen med fotboll och ännu mer hockey, juniorerna som slog Slovakien.
Där blir det final under natten till tisdag! Spännande.

Idag var det födelsedagsfirande.
Moster fyller år så vi var där och firade. Fick sjukt god tårta, tittade lite på Kopps och sedemera fotboll.

Moster blev även glad för presenten hon fick av Marcus och mig, ett handtag att ha till PET-flaskor. Ett handtag i en klar och fin rosa färg.
Snyggt ska det vara!
Och om några timmar är helgen slut och det är måndag. Jag jobbar imorgon men sen är det ju som vi alla vet helgdag på tisdag igen. Härligt!

Nu däremot ska jag slå mig ner i soffan igen och kolla in lite från Musikhjälpen.
Hoppas att er helg har varit lika fin som min!

Inga kommentarer: