torsdag, januari 22, 2009

I miss you grandpa..!

Åhåå..torsdag och jag har börjat sent igen.
Det var en bra dag, en trevlig en. Vi klurade ut allt även om jag trodde att det skulle bli lite stressigt där ett tag och jag klarade en dag helt själv med mamma..
Och det där lät väl konstigt men grejen är att hon brukar ha fler men kortare pass än fadern så det var mer så jag menade. Hur som helst, det var en bra dag!
Imorgon däremot måste jag öppna båda rummen ensam, det har jag förvisso gjort förr men i alla fall, och det är lite extra mycket att tänka på. Jaa, jag hoppas att allt går vägen.
Men jag antar att det är sånt här som gör att man växer lite, dag för dag. Gång för gång.
Men fy fan vad trött jag är. Förstår inte det.. Sovmorgon både igår och idag ju, jag borde faktiskt inte vara såhär tröttig.. Jag kanske är lite sjuker jag med, inte vet jag...


Sitter här med ett päron och kvällsteet.
Vi fick goda frukter av sista patienten. Pommelo! Underbart, den ska jag festa på någon dag..och bjuda Marcus på. Såklart!

Drömde förresten helt skumt inatt också..
Och faktiskt..ärligt talat, det känns lite makabert att drömma om folk som man vet är döda.

Det kan vara jättevackert, verkligt, fint och mysigt..men lite skumt.
I nattens dröm var mycket som förr och jag fick till en del underliga detajler tillochmed. Varför det?
Kanske för att man ska minnas det vackra, de fina stunderna. Så att man aldrig glömmer...
Förresten så väntar jag lite på besök faktiskt, det skulle kanske förklara denna trötthet..i huvudet, kroppen..själen?
Vi får väl se hur det blir, alltid händer väl något..

Nu ska jag sluta svamla, ta mig ett extra stort bett på det goda päronet och göra mig redo för bingen. Vad/vem ska jag drömma om inatt?

Inga kommentarer: