lördag, januari 31, 2009

Åhh Elin, kom tillbaka..

I torsdags var vi alltså på konsert.
Vi hade tagit oss till Malmö och Debaser och jag som kollat kartan och rannsakat mitt minne trodde att jag nog skulle hitta, oavsett om vi tog buss till Folkets Park eller om vi skulle bli av med bilen i närheten av Bergsgatan.
Det blev det senare valet och jag lyckades få oss på rätt spår, vilket jag såklart var rätt glader över! Inte kul att irra runt ju..speciellt inte som det var rätt kallt ute.

Jag antar att vi var lite väl tidiga men det var ändå bättre än att komma sent, tyckte jag så i väntan på att fler folk skulle droppa in och på att förbandet skulle kliva på scenen intog vi lite dricka och chilinötter. Gottigt!
Förstod mig inte på lokalen riktigt men det klarnade senare när dom öppnade upp ett "bakre rum" där scenen fanns..och framför det ett stort golv med lite bord och stolar utspridda som små öar.


Vi hoppade in till detta andra rum och fortsatte att myspysa till det. Satte oss lite lagom långt från scenen i dom coola snurrstolarna och filurade.
När jag skulle beställa mera dricka, precis innan förbandet kommit på scenen ordentligt, och stod och hängde i baren såg jag när Elin och Carl klev inom dörrarna och hamnade i andra änden av baren för att snacka med bartendern.
Sen fick Elin, såklart, syn på mig där jag hängde (nästan bokstavligen..jag är ju så kort!) och log igenkännande och sa hej!
Trevligt trevligt, jag vinkade till en lagom förvirrad Carl också innan jag sprang iväg med vår dricka.

Efter förbandet, som var det samma som i Lund förra hösten/vintern, var det så äntligen dags!
Konserten vi varit på i Lund var samma som den här och det var minst lika bra i torsdags.
Precis som i Lund var det bra att ha bilderna att hänga upp låttitlarna på så att man mindes lite vilken som var vilken och både Marcus & jag var glada över att grovsopesynthen klarat sig bra efter att ha fått en öl över sig för lite sedan.
Vad vore spelningarna utan den..?
Jag träffade även på en gammal bekant och vi växlade några ord, trevligt att stöta på honom bara sådär. Oväntat oväntat.


Efteråt var vi tvungna att kolla in den nya merchen och växla några ord med fröken. Det var trevligt! Det blev en bag och en artbook innehållande alla bilder som varit med under den här turnén!
Hon blev så glad över att vi varit på plats igen och hörde sig för ang. var vi bor.
Jag kan förstå om folk undrar när vi far runt och dyker upp lite här och var så en fråga kommer ju väl till pass för alla stackars förvirrade töser.


Hur som helst så fick hon allt klart för sig och tackade så mycket för att vi varit där.
Hon är så söt och trevlig! Det blev minsann en riktig liten pratstund, där även jag fick ur mig en del vettigt.., och när vi skulle bege oss fick vi värsta kramarna av henne. Myspys.
Hon är en fin flicka, den där Elin.

Och under Save Me From Myself fick jag sånna fina vibbar igen. Den där härliga känslan av att allt verkligen stämde, att jag fortfarande hade lika rätt ang. hennes musik och det hon gör. En verkligt bra känsla, alltså!
Jag är förfärligt svag för fint plinkande på en gitarr ska ni veta..

Inga kommentarer: