lördag, oktober 15, 2011

Nya Väla

Idag har vi varit ute och kollat in nya Väla.
Spanat in de trendiga nya butikerna, suktat efter gräddbullarna, köpt bra saker och fikat på Coffeehouse by George. Hemskt trevligt alltihop! God fika. Mmm..
Marcus fick även sin efterlängtade födelsedagspresent idag, bara några månader för sent men i alla fall. Bättre sent än aldrig, eller hur?
Känns bra att han fått det han ville ha också. Lite betryggande på nåt sätt, så slipper jag tänka mer på det..

Tycker att det var en väldigt bra idé av mannen att hitta på något idag, det blir mest att man slöar till och sen ändå får stress-hitta-på saker på söndagen annars..
Idag har vi dock varit produktiva och köpt en del bra saker till hemmet. Inte helt fel, eller hur?
Och fortfarande hittar jag lite nya och roliga saker i min lur nu sedan jag uppdaterade den. På nåt sätt känns det lite som en helt ny telefon.. Rätt spännande!
Älskar också att den säkerhetskopierar sig själv vid väl valda tidpunkter när den är kopplad till en strömkälla och känner av det trådlösa nätverket. Hur smart är inte det?
Mmm..så på så sätt får jag väl faktiskt erkänna att min kära vän blivit än lite bättre och verkligen lever upp till ordet smart-phone..
Och fortfarande försöker jag komma ihåg vilka appar jag hade innan och även klura ut vilka jag kan tänkas vilja ha utöver det. Är det ett nytt liv som börjat, för mig och mr iPhone? Förresten känns det lite skumt att säga mr när det plötsligt är en kvinnoröst som talar där. Kanske dags att döpa om den?

Inga kommentarer: