tisdag, oktober 25, 2011

Kattmys!

Okey..med detta inlägg kommer jag att slå rekord i antal inlägg per år!
Dock ser jag att jag varit rätt dålig på att skriva den senaste tiden.. Så kan det gå, när man har mycket att stå i.
Fika här och träffar där. Flänger runt hit och dit för att umkattas med det fina folket..
Sånt där roligt, mysigt och helt underbart!

Idag bar det av till Malmö. För att träffa bästa pantern!
Tog det långsamma tåget, försökte vila & ladda batterier..både mina och telefonens. Det gick sådär.. Att man ska vara så nyfiken!
Väl framme sprang vi för att äta och hann komma överens om indiskt. Väldigt gott!
Men att dom inte fattar att Ramlösa och Loka inte alls är samma sak...jag frågade ju efter Ramlösa citrus, för bövelen!
Malmöbor alltså..hmm.
God mat fick vi i alla fall i oss och sen gjorde vi stan, mer eller mindre! Började på Folk å Rock och fortsatte mot Triangeln med otalet antal stopp på vägen varav ett resulterade i lite nya strumpor till oss båda, köpte likadana så till nästa gång ska vi bestämma vilket par vi ska ha på oss! Haha.
Såg det ena än det andra..och hela tiden lyste solen. Hemskt trevligt!
När vi sedan styrde kosan mot Centralen igen bestämde vi oss för att en liten fika innan det var dags att avsluta skulle ju inte sitta helt fel så vi avslutade på Espresso House på Centralen.
Jag var ganska mätt när jag kom hem men fick ändå i mig några köttbullar, sås, några potatisar och grönsaker som mannen svängt ihop medan jag varit borta.
Kan man ha det mysigare en tisdag?
Att åka tåg hem igen med Linnea Henrikssons röst och utvalda låtar i öronen är förresten också en svårslagen kombo, prova får ni se/höra hur härligt det är! Den här veckan är hon gästredaktör i Musikguiden i P3, väl värt att lyssna på, klicka på namnet så kommer ni till första programmet som var i etern igår.

Imorgon får vi se vad som händer och sker.. Det pratas om fika/mat/träff på Mezo senare imorgon kväll, kanske att jag släpar mig iväg på det. Sen kanske jag borde släpa mig till Filborna snart också. Känner att det kan vara dags..
För det andra jag har haft mitt kära Twitter-konto i en hel vecka nu och lyckats få ihop hela 180 tweets so far. Får se vart det slutar innan jag ska sova..
Men nu ska jag häva i mig lite mer te och kanske glo lite mer på TV. Än är ju kvällen inte riktigt slut..

Inga kommentarer: