söndag, mars 27, 2011

Underbar kväll!

Det var en väldigt fin kväll igår! Hasse blev glad att se oss allihop och bjöd på garderoben. Senare skulle pappa bjuda vår servitris på en massa i dricks så det kanske jämnade ut sig..lite.

Vi satt flott på Gräddhyllan med värsta utsikten och till dukat bord med en supergod förrätt.

Finaste flickan på Tivoli kom och serverade oss, hemskt trevligt!
God dricka till förrätten, gott vin. Sen blev det huvudrätt som vi alla mumsade i oss i en kör av upprymdhet. Fantastiskt gott! Annorlunda och smakrikt. Såsen var vidunderlig. Mmm.. När vi ätit upp allt på tallrikarna tyckte vi att man borde avsluta med en redig dessert också så då beställde vi det.
Servitrisen kunde varmt rekomendera cheescake:n vi fick. Även den var galet god.
Man fick nästan lite dåligt samvete för allt gott man proppat i sig, men bara nästan. Kände att jag inte riktigt hade tid att "tycka synd" om mig själv..

Ca 20 minuter efter utsatt tid kom bandet på. Och Annika.
I röd cape. Lite som rödluvan, även om jag också tänkte på Anna's utstyrsel 2006..
Konserten fick fyra plus i
HD och fem C i City Helsingborg! Det ni.. Absolut rätt, om jag får säga mitt.. Det enda som var dumt och störigt var att trummorna dränkte Annikas sång en hel del vilket gjorde det sjukt svårt att höra hennes eminenta texter.. Bäst var det i de lite avskalade sångerna. Då hördes allt perfekt. Jag satt och fick gåshud, rysningar av välbehag och tårar i ögonen mer än en gång..
Då är det bra! Då är det vackert. Då berör man. Verkligen.

Inga kommentarer: