onsdag, mars 16, 2011

Pray for Japan

Ja ingen har väl lyckats undgå vad som hänt borta i Japan?
De flesta av oss följer väl rapporterna mer eller mindre, det är ju överallt.
Själv har jag en gammal klasskompis som bor där. Han har bott där väldigt länge, gift sig och allt.
Han bor i Tokyo.
Och jag vet inte om det är för att lugna alla oss här hemma men igår, tror jag att det var, så skrev han att det inte alls är så farligt där. Att svensk media blåser upp allt och att han från Japansk media inte alls får höra lika mycket alarmerande saker som när han läser nyheter härifrån..
Jag vet inte. Han verkar i alla fall vara vid gott mod. Alltid något!

Annars ja?
Pratade med pappa om Ryan idag. Han lät glad och uppåt, klart vi ska gå sa han.
Det visste jag redan innan..och hade han sagt nej hade jag gått själv. Och helt ärligt talat gör det inget om inte Ryan får med sig The Cardinals, hans band, eller inte..
Eller jo..lite gör det-helst vill jag att dom är med. Men bara att få se honom igen känns som om det är guld värt!

Mmm.. Dags att börja nedräkningen redan och bara vänta vänta vänta.
Jag som hatar att vänta!
Idag fick jag även veta att söta rara postis är utomlands och gottar sig.. I Thailand. Jag är inte alls avundsjuk..nej nej.
Försökte skrämma upp hennes kollega genom att hota med snö imorgon fast nu när jag kom hem sa Marcus att det nog lär vänta till på fredag. Antar att alla som far runt utomhus är glada för det!

Är väldigt mätt just nu. Åt en kebabrulle innan.
Funderar på att lägga mig med min nya goda bok. Som egentligen inte alls är så god..
14 till salu heter den. Verklighetsbaserad hemsk bok skriven av Caroline Engvall.
Sånt ska också läsas ibland. Inte för att Svinalängorna var speciellt munter den heller.. Får väl se till att hitta en riktigt jävla rolig bok sen när jag läst klart denna, annars kanske jag blir helt deppig och sorgmodig.. Inte bra!
Ja..vi får se vad jag hittar på. Jag ska i alla fall fortsätta att lyssna lite på fina Ryan ett tag till och fundera på nästa move..
Man får i alla fall vara glad att vi inte har det lika rörigt som i Japan! För oavsett vad Thomas skriver så är det ju ändå inte som det ska vara där..

Inga kommentarer: