torsdag, april 24, 2008

Tokdrömmar

Vi har just varit uppe hos mina päron och jag fick grattat min bror. Han blev glad för presenterna och alla tyckte att kapsylöppnaren var cool. Det var därför jag köpte en hit också, en röd en. En riktig arapapegoja!
Smilla var tossig och ville ut hela tiden men det fick hon inte för mamma, stackars katt. Och jag har blivit expert på att ge MINE-glas till var och varannan. Det började till en panter och sen har det fortsatt. Måste kolla över mitt eget förråd och se om det mot förmodan är något jag saknar.. I love MINE!

Fick köpt mig ett par byxor på stan och jag har blivit klippt. På det hela har det varit en bra dag och imorgon kommer pappan tillbaka till jobbet. Kul kul.
Blev dock tyvärr ingen promenix med Björn men det kommer fler dagar, fler kvällar för oss!

Tänkte berätta om en konstig metafor som jag drömde om lite innan jag vaknade imorse..
Drömde att jag stod i en butik där jag inte vet vad de sålde. Sen kom en kille och skulle köpa nåt. Då börjar snubben bakom disk med den här löjliga metaforen.
Han visar en ensam liten korv i ett bröd & säger något (jag hör tyvärr inte vad) och sen slänger han bort den. Sen drar han fram värsta stora korvbrödet med en jättestor & tjock korv i, allt är flera decimeter. På denna stora korv finns en massa ketchup, senap & massa sånt man brukar ha & då öser säljarkillen på remouladesås och en massa annat konstigt.
Han förklarar sitt säljande med denna metafor..att man lämnar in något litet & futtigt men får tillbaka tusenfalt.
Vet inte om varken jag eller killen brevid mig fattade någonting.. Fattade ni?

Lite innan det drömde jag om kvinnan på bilden nedanför. Jennifer Connelly. Det var en betydligt mer lättförståelig dröm än den med de två tokarna.. Kanske?
Nu tänkte jag se Medium och sen är det dags för bingen!



Inga kommentarer: