onsdag, juni 22, 2011

Cersei Lannister

Jag vet inte riktigt vad det är men det var längesedan jag avskydde en rollfigur så mycket som jag avskyr Cersei Lannister.
Ja att jag i huvudsak nästan bara blev intresserad av Game of Thrones på grund av att Lena Headey skulle ha en stor roll..men det var innan jag börjat läsa böckerna.
Det var innan jag fattade vad Valp var så till sig över.
Det var innan jag visste något alls... Det var innan jag träffat Cersei. I bokform och framför allt i TV-rutan.
Ja det är bara på låtsas men jag kan ändå inte låta bli att hata henne innerligt.

En lite underlig känsla i sig då jag i "verkliga livet" avgudar Lena och tycker att hon är fantastisk.
Antar att hon gör ett fantastiskt jobb då som lyckas få så många att hata hennes rollfigur, för jag kan lova att jag inte är ensam om att känna såhär!
Och kanske är det för att Cersei är en sådan taktisk och nästan läskig drottning som jag nästan slutat tänka på personen bakom. När jag ser henne på TV så ser jag bara den egoistiska, smarta, elaka, sluga men ack så vackra drottningen..allt annat är bara borta.
Antar att man lyckas bra med sitt porträtt om man får folk att känna så..




Jag vet vilka jag håller på. Mer eller mindre.
Visst att det fortfarande pendlar lite ibland men aldrig att jag skulle hålla på en Lannister..inte ens Tyrion.
Och jag undrar så vart jag kommer att stå när allt det här är över. Om man kan ändra uppfattning om Severus Snape i Harry Potter kanske man kan ändra sig angående en Lannister också.
Det är som ni bekant vet inte över förrän den feta damen sjunger!

Inga kommentarer: