fredag, juni 10, 2011

Are we safe here?

Ska man samla ögongodis på Facebook?
Det kanske inte låter så klokt när allt kommer omkring, ändå har jag lyckats rätt så bra so far.
Faktiskt.
Och jag kan för det andra inte hjälpa att jag känner folk både lite här och där.
Så kan det gå. Bra att ha som bortförklaring om inte annat.
Lite konstigt då när man hittar någon där som man inte alls verkar ha något gemensamt med, hur ofta händer det..menar jag?
Alla finns på Facebook. Så är det bara.
Man ska bara veta vad man letar efter..och sen brukar det mesta ploppa upp.
Men ibland är inte saker riktigt som man tänkt sig..och det är kanske lika bra?
Nog om det. Jag har en fin samling folk i min vännerlista.
Söta fina människor, kända människor, vanliga människor, spännande och helt normala människor. Allt möjligt finns där. Skoj!
Och kanske kan man nöja sig med det man har? Fast å andra sidan är det så himla roligt att leta och se vad man hittar.
Alltid hittar man ju något!

Annars annars?
Jag sov sjukt dåligt. Tänkte först fina saker men sen var det något som störde mig.
Och jag vet inte vad jag ska tycka om natten..för efter att ha blivit grundligt störd hade jag plötsligt jättesvårt att somna och när jag väl gjort det, somnat alltså, drömde jag bara dumma mardrömmar och vaknade till några minuter innan klockuslingen ringde.
Ingen bra natt nej. Usch..
Och jag som trodde att allt stod rätt till här- mer rätt än jag plötsligt och lagom ofrivilligt fick veta inatt. Man vill inte ha sån information när man precis ska sova..mitt i natten.
Nej..det blev inte bra det där.
Sitter med Tove här nu. Borde kanske dricka lite, är törstig känner jag.
Städa borde jag också. Känner att jag inte orkar så mycket.
Vädret är i alla fall fint och jag glädjs med studenterna! Kul för dom med lite sol, det var mer än jag fick kan jag lova...huh.
I alla fall. Saker blir inte alltid som man tänkt sig. Dagar blir inte alltid som man tänkt sig.
Och det är en himla tur att man inte har en aning om nånting, fy fan vad rädd jag hade blivit annars..för både det ena och det andra!

Inga kommentarer: