lördag, april 16, 2016

Melissa och Moa!

På hemväg från Malmö nu. Där har det bjudits på riktigt fin musik ikväll!
Vi tog oss dit och till deras nya konsertlokaler vid namn Malmö Live.
Första gången för oss där och vi blev inte besvikna. Själva byggnaden i sig påminde lite om Dr Byen i Köpenhamn faktiskt..


Moa Lignell agerade support med den äran. Vilken underbar tjej det där är.
Synd att jag har en tendens att glömma bort hur bra hon faktiskt är.. Jag måste med andra ord börja lyssna lite mer på henne! En bortglömd pärla..
Moa klev även upp på scenen igen för att framföra Där går mitt liv tillsammans med Melissa under hennes konsert.
Det var ett väldigt fint ögonblick!







Jag borde förresten bli bättre på att lyssna på Melissa också..
Vi satt bra, på tredje raden.
Lite som att sitta i knäet på henne. Läskigt men fint.
Känner såhär i efterhand att jag gärna gått på en konsert till med dom här två.
Men vi har i alla fall bestämt att ses i Borlänge i sommar. Det berättade vi för dom under signeringen efteråt.
Det blev dom glada över!

Vi köpte alltså skivor såhär på Record Store Day, tänk att vi fick till det.
Läste redan när vi kom dit att det skulle vara signering efteråt och mycket riktigt stod dom där sedan.
Vi köpte Melissas senaste album på vinyl och även Moas senaste på cd.
Så vi fick våra båda skivor signerade och det blev även en bild tagen på oss fyra.
Kanske delar med mig av även den en vacker dag..

Det är alltid trevligt att träffa artisterna efteråt och få tacka och prata lite.
Sånt uppskattar jag. Så även den här kvällen kommer jag att kunna leva ett tag på. Tack för det Melissa, Moa och Malmö!

047

Inga kommentarer: