onsdag, maj 25, 2016

Nörderi..

Jag finns på de flesta sociala nätverk. Och är social, rätt så. Försöker vara men då jag lider av lite lätt prestationsångest och är lite pedantisk av mig blir det kanske inte så mycket som jag tänkt mig.

Sedan blir jag störd när andra lägger upp halvdana bilder/skriver något som egentligen är lite ointressant- men självklart gillar och läser jag ändå.
Det är bara det att själv hade jag inte velat göra så..
Jag vill gärna tro att jag är artistisk och har lite känsla- därför blir mina delningar rätt få men, för egen del, i alla fall fina/bra/intressanta. Jag delar ju med mig av något jag tycker är viktigt och då vill jag att det ska märkas också. Att det är just viktigt.
Fast sedan vet ju inte jag hur många av mina vänner/följare som ändå tycker att det är något att ha.
Konstigt det där..jag bryr mig lite för mycket om något jag i slutändan ändå inte kan styra hur det, egentligen, ska bemötas.. Därför är ångesten såklart helt obefogad men ändå är den där..ibland mindre, ibland större.

Jag antar att jag mest ändå gör det för min egen skull. För egen del vill jag inte svika det jag står för. Det jag vill visa, vara och göra.
Så även om ingen annan bryr sig vill jag känna att det var värt något, annars kan jag lika gärna strunta i det. Därför har nog inte 'oron' så mycket med andra att göra ändå utan mer om mig själv.
För i slutändan ska man väl ändå vara sig själv trogen och sann i första hand?
Om jag inte tycker om mig själv- hur ska jag då få andra att göra det..?

Nu blev detta mycket om inget... Slutledningen var att jag nu finns på ännu ett ställe.
Snapchat.
Och eftersom jag har så många andra plattformar redan har jag länge varit emot Snap. Jag har i alla fall inte velat gå med där själv.
Men så i tisdags hände det. Just nu känns det som ett bra och roligt beslut trots att jag inte delat något än.
Förutom en film på lilla Sam som jag skickade privat till Marcus..
Jag kan i alla fall hålla koll på lite fler händelser bland folk jag bryr mig om.
Och vem vet- om några veckor kanske jag är en mästare på det där..




086

Inga kommentarer: