söndag, april 18, 2010

Klipp klipp!

Vilken produktiv helg jag haft!
När jag inte sovit.. Tihi.
Tidigt igårmorse gick jag upp, lämnade katt & man och åkte med moster och mor ner till Österlen.
Ner till vårt Kåseberga.

Jag halvsov lite på vägen, fifflade med iPhonen & var lite allmänt seg.
Och segare skulle jag bli!
Väl framme satte vi genast igång med arbetet.
Tog fram stegar, sågar och allt vi hade med oss.
Tog på oss handskar, mössa och annat att skydda kroppen med mot vind..och grenar.

Sen blev det ett väldigt sågande.
Vädret var helt okey och eftersom jag sällan ger mig när jag väl börjat med nåt som är ganska roligt så sågade jag som en tok.
Det blev fint!
Runt 13-snåret gick vi in åt åt mat.
Inomhus stod andedräkten som rök ur våra munnar när vi åt. Kallt!
Men god mat var det och sen var det snabbt på det igen för jag frös därinne.
Upp i höga asken där jag satt resten av tiden.
Och sågade, sågade, sågade.

När vi sen var nöjda & trädgården nästan såg ut som ett kalhygge packade vi ihop och åkte hem.
Ett riktigt gott dagsverke får jag säga!
Och jag glömde berätta att jag fick mig lite nya skor. Till jobbet och maj månads festligheter i Tokholm. Trevligt!

Idag har vi fått iväg bilen.
Äntligen.
Och eftersom jag sovit bra länge och kände mig helt okey i kroppen tog jag mig en tur med cykeln.
Min kära gula vän.
Bort mot Jordbodalen, ned mot stan bort mot gamla GA-skolan och så uppför igen.
Här låg vi inte på latsidan inte för sedan jag stretat hit uppåt igen körde jag en sväng om Västergård också.
Antar att det var den turen pluss att jag satt i trädet igår som gör att jag nu är lite öm i ändalykten.
Men vad gör man inte för att vara på topp!

Så nu ska jag avsluta aftonen med te och en äppelkaka som Marcus svängt ihop ikväll.
Mumma!

Inga kommentarer: