torsdag, mars 12, 2009

Sad sad kitten..

Jaha..självklart skulle något skita sig.. Klart klart.
Skulle varit iväg med missemånsan till veterinären idag men det hade inte hon tänkt sig så efter idogt härjande efter henne på alla möjliga ställen gav jag till sist upp.
Var vid detta laget både lagom irriterad, besviken och upphetsad så nej..det kändes inte lönt att fortsätta.
Den andra katten var mest nervös..hon såg nästan vettskrämd ut ett tag. Stackars tös!
Så..då gav hennes ömma moder upp, det ska inte behövas bråk och gråt för att få som man vill, eller hur?

För det andra har jag inte ätit nåt än heller så blodsockernivån och humöret har ju inte varit det bästa från första början. Dåliga odds, alltså..
Hur som..ska ta och äta lite nu. Gosa med det stackars lilla livet, som precis vågat sig fram igen, och sedan bege mig iväg för att simma!
Något kul ska man ju ha när saker inte blir som man tänkt sig...
Äta och packa väskan, sen beger jag mig.

En rolig sak i eftermiddag har i alla fall varit Thåströms nya och att en mäklare ringde angående en lägenhet på Ättekulla, liknande den vi såg på där ute för någon vecka sedan.
Så allt är inte riktigt kolsvart i mitt lilla liv..inte allt!

Trots att snön den yr och får en att glömma allt vad vårkänslor heter... Enough said!

Inga kommentarer: