måndag, mars 02, 2009

Promenaden.

Lite nyfikna är ni väl allt..eller?
Hur som helst, jag var ute på stan en sväng. Skulle hämta OP-brickan till jobbet.
Det var tänkt att vi skulle hämtat den imorgon men vi blev ombedda att göra det idag och trots att vädret inte var sådär jättenfantastiskt så begav jag mig ut.
Det ösregnade inte i alla fall! Alltid något..

Det är ingen lång väg att gå. Bara från Järnvägsgatan bort till The Tivoli.
Älskade Tivvan.. Genom ett regnigt centrum. Ingen musik hade jag fått med mig heller för att lysa upp detta dystra och jag blev lite förvånad över alla ungdomar som plötsligt pratade danska.
Det gick sen upp för mig att det måste ha varit en skolklass här och örlat runt för dom gick till Acelink-terminalen sen. Kul för dom att komma utomlands ju!
Det värsta med att hämta OP-brickan är när man ska tillbaka med allt.. En sån här Dramaten-kärra full med brickor och instument och till det en plastpåse med en massa grejs i.
Väskan är jättetung och det är knepigast att komma in på vårt jobb igen men idag var där en vänlig själ som öppnade för mig. En patient som höll upp dörren för mig och frågade om jag varit i Danmark! Haha.. Såg sedan, när jag kommit upp, att påsen med grejset i var från nåt rederi här så jaa..det måste verkligen ha sett ut så.

Fint... Haha!
Jag längtar till den riktiga våren. Sommaren. Då kan det vara riktigt skönt med en promenix och ett avbrott i allt jobb där uppe.. Snart snart snart.

Nu däremot är det sent här. Igen. Dags att lägga sig.
Vad har ni gjort idag, har ni också fått släpa på något? Stort som litet?

Inga kommentarer: