torsdag, november 13, 2008

Come on, Henry!

Tiden den går.
Jag vet att jag nästan har lovat en liten anekdot från lite konserter här..det kanske är dags att göra slag i saken.
Imorgon väntar ju ytterligare en, det är kanske inte bra att stapla allt på hög och blanda ihop alla intryck och känslor?

Ni vet den där söta låten med herr Winnerbäck? Den ploppade upp i gullivern på mig i lördags.
Bara sådär.
Det kändes fint. Lite andra tankar ploppade också upp minsann och jag kom på mig själv med att tänka på en viss någon. Trevligt men också lite oväntat, tror jag.. Eller så var det precis som det skulle vara, helt väntat!


Kulturbolaget om hösten/vintern är en vacker upplevelse. Verkligt vacker! Jag gillar det...dom där kvällarna där nere. Mys.
Det finns mycket vackert att vila ögonen på och att fylla gullivern med.






Vill ni höra om fredagen i Helsingborg?
Den där fina fina fredagen..
Den påminde lite om när jag var där med gossarna fast detta var nog snäppet bättre.
Konserten var bättre. Kanske för att mitt hjärta bankar så förbannat hårt för den där fina fina tösen eller för...tjaa..att det var roligare.
Jag vet inte riktigt men det var en vacker kväll. Tivoli, påg, mycket folk i publiken..Amanda!


Efter mat och god dricka här hemma tog vi oss till Tivoli.
Lagom mycket folk i kön som förväntansfullt smet in och fler skulle vi bli.
Något att fukta strupen med medan vi väntade, vi hittade två sköna stolar i baren och hängde där medan vi bidade tiden.
Folk började samlas framför scenen och det var en väldigt blandad publik må jag säga, allt från småfolk med feta kryss på händerna till medelålders (och jaa..över det) par och församlingar som hellre smuttade på vin och småpratade.
Och någonstans där mitt emellan var jag och min påg!
När det väl började närma sig för intåg av Jenssen's fick vi bra platser framför scenen och även lilla tiger kunde se förträffligt!
Och det är riktigt kul med de nya låtarna. Dom gillar vi.
Det är även ganska roligt att hon hellre tar in dom här nya låtarna och skippar en del från debutalbumet, det tycker jag tyder på en viss mognad! Och det är bra val.
Och det är som det är och som det ska vara på en konsert med denna fröken.
Fullt ös, full koncentration från Amandas håll och en sådan inlevelse. Alltid.
Det är vackert att se.
Ingen konsert är dock den andra lik för alltid händer det något nytt.
Amanda blir bättre och bättre på sitt mellansnack och det är kul att se hur hon alltid njuter av att vara hemma i Skåne, när hon är det.
På The Tivoli säger hon även att det känns som att vara hemma, hemma på riktigt och inte bara som hemma i Skåne. Helsingborg och Lund har alltid kommit bättre överrens än Helsingborg-Malmö, där emellan råder som vi alla vet lite lagom hatiska känslor.. Oavsett vad det handlar om!
Men det är vackert när hon säger sådär. Finaste fina.
Och det blev en vacker avslutning även i Helsingborg. Det blev ett avslut med Halelujah ännu en gång.
Frågan är om vi får vara med om det imorgon?
Och frågan är om publiken kommer att vara mer taggad än fredagen i Hbg?
För det var en underbar publik som dansade, sjöng med och njöt i fulla drag. Precis som det ska vara!

Inga kommentarer: