torsdag, februari 11, 2016

Twittermusik

Jag har hittat mycket ny bra musik via Twitter. Eftersom jag är allätare är jag nog inte heller så petnoga med vad jag lyssnar på, bara det är bra. Bara jag gillar det.

Artisterna jag listat nedan är sådana som följt mig först, som jag sen blivit nyfiken på- lyssnat på och fastnat för.
Inser att de flesta är män..men där finns även några kvinnor..fast nu när jag ser listan såhär önskar jag att där var fler.


Den enda jag visste vem det var innan var Joshua Radin. Honom har jag följt sedan jag började kolla på Scrubs och ha koll där. Däremot följde han mig på Twitter först, jag visste inte att han fanns där förrän han hittade mig..



Peltsman- rappare från England.

Joshua Radin

The New Royalty- pop/rockband från New Jersey i USA. Tre killar med en frontsångerska.

Daniel Newman- Lite countrystuk på den här.. Från USA han med. Han skådespelar också, har synts i serier som Homeland och The Vampire Diaries.

Zack Biss- Countrypop från Nashville..var annars.

Luke Potter- Pop från England. Han brukar ha roliga videor.

Spencer Kane- Pop från USA. Jag gillar verkligen hans röst.

Lisa May- Popsångerska med en lite säregen röst- från Georgien. Har lyssnat på henne ett år ungefär.

Listan kan göras längre. Jag har hittat så mycket bra via Twitter. Och jag har mer att lyssna in mig på!
Håll till godo.. Jag delar med mig av mer spännande musik snart!

Inga kommentarer: