söndag, februari 14, 2016

Hej igen Skåne!

Så var vi hemma igen!
Efter lite strul i Linköping gick resan som på räls..för ja, vi åkte tåg.

Det har varit en härlig helg med mycket bra musik.
Vi var väl lite oroliga över vädret men jag tyckte att det var rätt ok.
Vi var ju trots allt inte utomhus så himla mycket..
Jag hade enbart med mig handskar som jag använde, huvudet gömde jag i luvan på tröjan och jackan. Det gick utmärkt!
Det kom lite snö också..men det hade faktiskt kommer lite mer här nere.
Hur som helst..en fin helg ja!

Och idag på alla hjärtans dag har vi inte firat direkt..vi brukar inte göra det. Kanske några gånger i vår 'ungdom' men numera tycker vi båda att det är ett kommersiellt jippo. Vi stör oss mer på det än vi gillar det.
Det finns en massa andra dagar man kan visa sin kärlek på. Gör det istället.
Gå inte på all kommers och skit...tänk själv!
Men vi delade i alla fall på en morotsmuffin medan vi väntade på nästa tåg i Lund. Alltid något!

Här hemma nu avslutar vi med varma mackor och QX-galan på tv, i efterhand.
Kärlek var det ja..
Hoppas att ni alla haft en skön helg!
Imorgon är det måndag och då kör vi med nya friska tag.
God afton, god afton.

Inga kommentarer: