onsdag, februari 24, 2016

After work..

Hemkommen från en väldigt trevlig AW!
Kära vännen Monika kom på den briljanta idén att ta en onsdagsöl så då hängde jag på.
Det är ju trots allt lill-lördag.
Så det blev öl med tillhörande god mat tillsammans med nämnda Monika och Diana..eller som jag hellre kallar dom- MJ och Dibsan. Så..nu kändes det genast bättre.. Varför använda riktiga namn när man kan köra på djupt rotade nicks.... Why why?

Vi var på Pitchers här i stan. Jag åt nån majskyckling med sallad och krutonger. Tillsammans med nån ost och en god sås. Mumsigt värre!
Till det en Carlsberg Hof. Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte tog en annan öl..inte för att jag inte gillar Hof, jag älskar den..kan dricka massa sådana, men jag kunde kanske slagit till på något mer originellt när jag ändå var i farten..
Hur som helst: det var väldigt gott. Alltihop.
Lägg till massa gott snack och fortsatta planer inför framtiden så får ni lite hum om hur vi hade det.
Något måste jag ju roa mig med medan mannen arbetar.. Jag kan ju inte bara sitta hemma och glo!

Vad har ni haft för er idag? Väntar ni på lönen som kommer inatt/ imorgon? Ska ni kanske göra något i helgen istället, eller har ni också roat er idag?
Jag antar att det gäller att passa på, löningsdag eller inte. Jag tycker om att träffa folk och vill dom träffa mig spelar det inte så stor roll vilken dag det är.
Jag vet att inte alla tänker så men..ja, det gör jag. Man ska tacka ja och gripa möjligheterna när dom kommer, om man kan!
Så..jag är väldigt glad att jag har så fina vänner och att jag har möjlighet att träffa dom "när jag vill".
Det är sådant som betyder något. Jag är tacksam.

Inga kommentarer: