måndag, juni 15, 2015

Wish I never asked your name..

Nu tänkte jag inleda veckan och skriva om det jag funderade över förra onsdagen...
Och jag tänker köra min redogörelse i kronologisk ordning, utifrån min upplevelse.
Så får vi se om jag fått fram något vettigt till slut eller om allt bara blir...dravel.



 Förra året i regn och rusk, jag har för mig att det nog inte riktigt blivit vår än satt jag framför tvn och tittade på Det största äventyret. Det gick på en kanal som har, ganska mycket, reklam.
Så medan jag tittade på programmet fick jag även dras med alla avbrott.
Ett avbrott var dock plötsligt mer välkommet än dom andra. Det var reklamen från Venedig.

För Trivago.
Och innan jag visste ordet av det hade jag fallit som en fura..

Nästa film jag hittade är den som följer. Och i ordentlig kronologisk ordning är detta den äldsta. Tror att det är för något danskt klädmärke. Jag vet inte riktigt när jag tänkte på det ordentligt första gången men eftersom jag inte är helt blind så ser ju även jag hur smal hon är.
Det var detta vi prata om på jobbet. Hur smala modeller är. Varför dom är det.

Och att det inte är konstigt alls att unga i dagens samhälle får dåligt/lågt självförtroende och kanske vill se ut som dessa människor som är med på tv. Och inte bara modeller och folk i reklamfilmer utan även andra kändisar.



Så jag tänkte på detta. Jag ser ju det. Hur smal hon är. Dock ska jag erkänna att jag inte riktigt tänkte på det alls först. För det var inte det jag föll för.
Det är inte mitt ideal. Jag tycker själv att hon är lite för smal...och kanske egentligen inte så lite heller.
Men det var inte det jag såg först. Jag såg hennes ögon. Hennes leende.
Och hennes härliga hår..
Det var det jag föll för. Sen har det gått som det har gått också..och oavsett om jag nu även ser allt det andra så ändrar inte det faktum att jag tycker att hon är vacker.

Nästa är från nätaffären Boozt.com och den släpptes tidigare i år, i januari någonting.
Vid detta laget, alltså ungefär ett år efter att jag såg filmen för Trivago, hade jag (nästan) glömt bort henne och trodde först att jag såg fel när jag såg henne skymta förbi.

 Sista här är också den senaste, för den svenska versionen av ELLE's juninummer. Där fotografen Sara Bille så påpassligt bjöd oss även på en video..
Titta på filmerna om ni vill, så kanske ni förstår vad jag menar.

Med både det ena och det andra.
Vad tycker ni? Vad har ni för förhållande till idealen idag? Vad gillar ni?

Inga kommentarer: