lördag, juni 13, 2015

Uddevalla Solid Sound

Nu sitter vi här under ett tält på festivalområdet i Uddevalla.
Vädret är väl ok men det ska regna en gnutta senare ikväll. Disigt nu, sådär jobbigt ljus för ögonen..

Resan upp igår gick bra. Det var väl mest raka spåret upp.
Lagom mycket trafik och fint väder. Varmt som tusan, lite synd att spendera den eftermiddagen i bil men det gick det också.
Kom till hotellet, installerade oss och sedan gick vi en sväng på stan.
Hamnade på en pub & jag fick mig en öl, sen gick vi tillbaka till hotellet och sov.

Här är väldigt fint. Igår var det härligt att strosa runt här fastän mörkret kom smygande.
Det var ju fortfarande ganska varmt ute.
Vi fick oss ett hum om festivalområdet och staden i sig.
En högst begriplig liten stadskärna.
Mysigt.

Nu får vi snart se vad vi bjuds på här.
Sjävklart ser jag fram emot Anna (Ternheim...doh') mest men det ska bli riktigt kul att få se Interpol också.
Dom har jag lyssnat på så länge, sedan 2006 ca, så det ska bli spännande att äntligen få se dom live. Älskar när jag får se gamla favoriter för första gången.
Sen blir det lite annat smått och gott här. Jag antar och hoppas att det blir en toppendag och kväll!

Var rädda om er där ute förresten.
Det lovar jag att vara. Idag och alla andra dagar. Men fastän man lovar så kan tydligen skit hända..
Bilar kan krocka och explodera, man kan ramla ned från en hög scen och bryta benet, du kan försvinna och hittas död..
Så var rädda om er.

Inga kommentarer: