lördag, juni 06, 2015

6e juni

Efter noga övervägande åkte Marcus och jag till Varberg idag.
Vi hade filurat lite på det innan- för finaste Love Antell skulle uppträda där och det var nästan enda chansen för oss att se honom en sväng till, inom rimlig framtid.
Marcus hade hållit koll på vädret men då det verkade bli ok valde vi att åka.

Hade vi stannat hemma hade vi gått på fotboll och pysslat här hemma istället.
Resan upp gick bra. Väl framme var vädret jättefint, men ganska blåsigt, så det var skönt att få komma ut.
Konserten var i Societetsparken och där var full aktivitet och massor av folk.
Vi var nere vid fästningen och tittade också. Tittade ut över havet.
Med vars en glass i handen kändes det verkligen äntligen som sommar.
Skönt att vara vid havet.
Jag älskar västkusten.
Sen höll jag på att bli attackerad av en fiskmås också..det var läskigt.
Den var stor som fan. Usch.

Konserten sen var riktigt bra.
Och eftersom vädret bara blev bättre och bättre blev det en härlig upplevelse.
Skön sol i ryggen och underbar musik från scenen.
Jag ångrar verkligen inte att vi åkte!
Efter fin underhållning fick vi i oss lite mat också innan vi styrde kosan hemåt.
Väl hemma väntade årets Champions League-final mellan Juventus och Barcelona.
Vi hann bara se den sista halvleken men till vår stora glädje vann Barcelona till slut.. Alltid lika fint när dom vinner!

Nu ska vi snart avsluta den här dagen och gå till sängs.
Så efter en något seg start för mig, hade tydligen svårt att komma ur sängen, blev det här en rolig och fin nationaldag. Sämre kan man verkligen ha det!
Hoppas att ni alla haft en fin dag, oavsett om ni firat eller inte. Oavsett vilka ni är, var ni än är.
Nu önskar jag godnatt.

098

Inga kommentarer: