lördag, september 06, 2008

This love if feel for you goes on and on..

Ajsing bajsing... Jag är sjukling!
Kände mig lite småkrasslig redan i söndags men sen har det ändå varit rätt bra under veckan och jag har inte tänkt på mitt allmäntillstånd speciellt mycket.
Förrän i torsdags. Då vaknade jag med lite halsont och blev plötsligt nervös över att bli mer sjuk..
Sånt lämpar sig inte när man ska jobba och plugga och jaa..ha sig! Då kan man inte vara sjuk..
Tråkigt bara att inte kroppen fattar det för nu är jag förkyld. Oavsett om jag vill det eller ej..
Klarade av både torsdagen och gårdagen i lagom makligt tempo men det var inte så mycket mer, faktiskt.
Det gäller att bita ihop och stålsätta sig lite när man ska jobba men sen har det ärligt talat inte känts så bra. Sov större delen av eftermiddagen igår och sedan dess har jag inte riktigt varit på topp, om man säger så.

Pojken min är duktig och pysslar och har sig medan jag mest sitter och försöker begripa världen.

Det mesta känns nämligen trögt och konstigt och för att göra den här helgen och mitt miserabla liv än lite bättre...sämre har jag fått besök.
Det känns verkligen som om kroppen är på min sida just nu..så att säga. Roligt värre...
Men gossen är snäller, fastän han också är lite lagom segos. Jag vill ju inte direkt ställa mig framför spisen och hosta & snörvla och inte heller kan jag direkt krama honom och säga att han är duktig, tänk om jag skulle smitta honom..
Han har städat överallt också. För min egen del känns det som om jag har ont lite varstanns och att sitta vid datorn känns kanske inte så himla smart.
Dock har jag lyckats plugga lite idag och svara på lite fler frågor. Det känns bra!


Kanske dags att ta tempen och fundera ut hur kvällen ska arta sig.
Det är fotboll just nu. Albanien-Sverige..det är en lite lagom dålig match. Ni som inte tittar missar inget, det kan jag ju säga...
Snart blir det mat, kanske blir man lite piggare efter det? Och en skvätt Amarula ska nog kunna gå ner senare ikväll.
Jaa..mumma!

Inga kommentarer: