tisdag, september 02, 2008

Let's get down to business!

Idag var det back to work.
Ska häva i mig lite te och mors äppelkaka och sen blir det bingen.
Vi hade en extra patient kl 13 och sen skulle jag kolla igenom literaturlistan och prata med moster så det blev att jag kom från jobbet först vid 15-tiden.. Kul kul.
Då var jag i stort sett svimfärdig av hunger och en hel del trötthet men jag mötte upp pågen som kom med buss från Åstorp och så gick vi och åt.
Lagom mätta skildes vi åt igen för nu skulle jag in på biblioteket för att fiska rätt på en bok.
Mor och far var behjälpliga på jobbet också och ska beställa hem nån bok åt mig.

Tills vidare har jag en lånebok och väntar på några som jag beställde igårkväll.
Så det ska nog bli bra det här... Med böckerna, menar jag!

Väl hemma hälsade jag lite på katten och sen bar det av för att fixa lite mat åt henne.
Hon äter så mycket, den där lilla... Stora.
Moster var här också och hämtade sin säng som Marcus föräldrar fått låna, ialla fall en av dom..päronen. Den andra sängen lånade vi från mina päron.
Hur som helst så var vi enormt sega därefter.

Jag tänkte leka/förstå mig på min telefon lite grann men kände hur ögonlocken trillade ihop ideligen.
Försökte då med den lilla boken men det gick inte bättre det.. Pågen slocknade inne på soffan och jag och katten sällskapade i sängen.
Och jaa..alla sov vi. Antar att vi behövde det riktigt ordentligt.
Som tur var hade vi ju ätit rätt bra så det blev lite fil, mackor och sånt till kvällsmål.
Dock dags att bege sig till sängs snart, ska som sagt bara äta upp godsakerna här. Goder afton!

Och jag längtar längtar längtar till den 12e november.
Är det desperat att vilja att det ska bli november genast...?

Inga kommentarer: