fredag, september 26, 2008

Cicci's skadade fot!

Just detta fina namn..eller hur man nu ska kalla det, rubriken, kommer sig av en väldigt skum men ack så rolig liten webkamerafilm som jag och Alma gjorde när vi gick på gymnasiet.
Det här med webkamera var ganska nytt och skolan hade en på en av datorerna i biblioteket så det blev att vi satt där ibland och fulade oss.
En vacker dag hade klumpiga jag vrickat foten riktigt ordentligt så jag haltade omkring och hade mig.
Som vanligt fastnade vi framför denna dator och så kom denna filmen till, där min skadade och lindade fot visas upp för allmän beskådan.

Dock inte så himla allmän för den finns bara i min dator och nej, jag tänker inte dela med mig.

Hur som helst..detta var bara lite bakrundsinformation.
Apropå rubriken... Helt onödigt egentligen men nu vet ni.
Igår när det var så himla mycket att göra och man sprang fram och tillbaka som en skållad råtta mellan behandlingsrummet och sterilen så råkade jag mitt i all hast med konststycket att dra en dörr rakt över mina tår.
Fattar inte riktigt hur jag lyckades men det gjorde jag, och det märktes.
Fy fasen vad ont det gjorde!
Dock hade jag inte tid att stå där och tycka synd om mig själv utan nu var det jobb som gällde.
Så idag precis innan vi ska till att bege oss hemåt

Diskdesinfektorn (läs diskmaskinen) var färdig med en massa varma och heta instrument och brickor, glas och avfallskoppar.
Eftersom vi inte ville stå där hela eftermiddagen, Gunlis och jag, så satte Gunlis igång med att börja tömma den.
Dom förbannade avfallskopparna står inte alltid där dom ska och ännu oftare fylls dom med varmt och hett vatten. Så även idag.

Och en sån ramlar ner och splaschar vatten rakt över min högra fot, över mina stackars tår.
Såklart är det samma fot och samma tår som jag satte under dörren.
Fort ned med foten i ett glas kallt vatten och där fick jag stå sen, ett bra tag.

Det kändes fint...
Borde nog sätta ned foten igen i något kallt för ärligt talat så sticker det fortfarande lite i tårna.

Ikväll vankas det konsert.
Jason Mraz i Olympen.
Far min fick påminna mig om att jag faktiskt sett Thåström där också, honom lyckades jag glömma medan jag funderade på vilka jag sett där.
Jaa..idel fina minnen. Nu ska jag vårda min skadade fot. God dag!

Inga kommentarer: