lördag, maj 09, 2015

Ny bil!

Om gårdagen var händelserik så var denna dag det än mer!
Idag körde vi vår sista färd med vår röda Mazda, till skroten.
Sen åkte vi för att hämta vår nya bil: en Ford Focus.

Vilken skillnad det var mellan dom.
Självklart märkte Marcus mest som körde dom men även jag upplevde såklart en enorm skillnad. Det blev en helt ny resa, i dubbel bemärkelse.
Nu är jag trött som fasen igen för vi masade oss ur sängen runt 8.45..
Inte direkt vad jag är van vid en lördag.

Efter att allt var ordnat och vi fått bilen tog vi oss en tur, pågen och jag. Det var som skrivet en väldigt häftig upplevelse. Det ska bli spännande imorgon också när vi ska åka såpass långt.
Det kan ju enbart bli en ren njutning..
Det blev några turer med nya bilen. Jag har till och med suttit i baksätet en sväng. Bra med plats och benutrymme överallt.
Inte för att jag har speciellt långa ben men ändå.

Det har även varit perfekt väder för att känna på bilen, på tal om turerna.
Jag har dessutom hunnit med att sola lite på altanen i samband med middagen. Härligt!
Men nu är timman sen och imorgon väntar vår första långfärd hem med vår nya vän så nu ska jag ta och sova lite..
Godnatt!

070

Inga kommentarer: