torsdag, maj 14, 2015

Friluftsliv!

Idag har vi varit ute på promenad!
Vi ville ta vara på det fina vädret, som tydligen inte lär komma tillbaka särskilt snart, och komma ut lite.
Trots att jag drabbats av den kvinnliga olyckan kunde jag trava på rätt bra.
Jag brukar inte vara speciellt aktiv just denna vecka i månaden men jag lyckades klara mig rätt bra.
Jag vet ju att det faktiskt är bättre att röra på sig än att bara sitta och glo trots att jag kanske hellre gjort det..eller ännu hellre grävt ner mig någonstans..

Vädret var underbart, i alla fall för en promenad. Sådär lagom varmt.
Soligt. Härligt!
Vi gick en ganska lång runda genom ett stråk som heter Jordbodalen, mitt genom en liten skog följt av vattendrag till och från.
Sen fortsatte vi vidare till stan och tog en fika, jag drack bara kaffe, på Espresso House på Knutpunkten.




Och trots att vi travat runt i några timmar tog vi bara igen oss ett litet tag här hemma innan vi for iväg igen för att handla.
Men det var lika bra det- nu är i alla fall det avklarat inför helgen.
Det känns som en härligt produktiv dag!
Imorgon är jag ledig men Marcus jobbar så nu ska vi springa till sängs..
Vad har ni gjort på er lediga dag?

075

Inga kommentarer: