lördag, mars 20, 2010

Fredagsmys med Amanda!

Lämnade mr Ericson hemma igårkväll. Någon har sagt åt mig att sluta släpa på två mobiler och snart lär jag slippa det på riktigt.
Skönt skönt!
Hade fick dock fått ett sms under kvällen, som å andra sidan var ganska irrelevant med tanke på att jag faktiskt inte ens var hemma.
En påminnelse om att Marit kunde höras på radion.
Men det gjorde ju inte så mycket.. Jag fick höra Amandra!
Live på The Tivolis scen. Yes!

Jag skrev förresten här för några dagar sedan att jag ville spela The Sims men inte hittat mitt gamla spel och eftersom jag ändå tänkt uppdatera mig lite och köpa något av de nya som kommit gjorde jag slag i saken igår.
The Sims3 hamnade i varukorgen på IcaMaxi. Haha.
Så det roade jag mig med att spela lite innan vi i flygande fläng for ner till stan.
Middag på Oh'Learys. Supergoda hamburgesas med trevlig fyllning, liks.

Mot The Tivoli sen.
Då jag känt mig lite skum i halsen torsdag och framför allt fredag hade jag varit lite orolig över mitt tillstånd.
Hade faktiskt rätt ont hela dagen igår. Trots lite Alvedon och grejs.
Det är dumt att gå på konsert då man vill skråla och sjunga med då man redan har tillräckligt ont som det är.
Efter lite för lång väntan dök dock Amanda upp och på nån konstig vänster glömde jag nästan bort att jag var lite sjuklig.
Jag sjöng med och gungade i takt med alla andra på golvet, det var så svårt att låta bli.. Tänkte att det värsta som kan hända nu är att jag bara blir ännu mera hes imorgon, idag alltså, och då får det väl bli så.
Det onda fick väl vara det också, om det nu skulle bli mer av den varan också!
Det hade varit klart värt allting.

En fin setlist och Pappa Pär var lika galen som vanligt.
Bandet var trevligt. En del nya ansikten och gamla bekanta.
Och fortfarande har jag nån svaghet för basister. Förstår inte riktigt det men så är det!

Idag är det lördag ja.
Jag har inte direkt ont i halsen och hostan är lagom lös och rosslig, det ska nog gå vägen det här. Jag har en dag till att vila den på ordentligt!
Fick te till frukost. Mmm..
Dock är jag hes. Som sig bör efter halsont plus allsångsjungande en fredagkväll!
Så kan det gå!
Men sålänge jag inte har ont så struntar jag faktiskt i vilket. Att hålla tyst lite grann skadar väl inte?

1 kommentar:

Henrik / enbättrevärld.nu sa...

Hihi ja jag kom på när jag skickat ang Marit att du ju va iväg på Amanda men då var det ju liksom liiite försent att stoppa det :P Det var en härlig konsert på radion med faktiskt, den va inte alls det irrelevant ;)