fredag, januari 30, 2015

Carola

Ja vad ska man skriva om det här då..
Jag visste inte vad jag skulle vänta mig riktigt men jag blev i alla fall inte besviken.
Vi hade fantastiska platser mitt framför scenen på parkett.

Dennis Camitz agerade förband och gjorde det med den äran.
Det är alltid en fröjd att se honom. En härlig prick det där!
Tyckte det var fint att han fick igång arenan rätt bra också, antar att det inte kan ha varit lätt..
Då vi satt på tredje raden hade vi de flesta bakom oss så det var lite svårt att se hur han blev mottagen men det lät i alla fall bra..
Fin respons.

Då jag inte kan speciellt många Carola-låtar kunde jag mest luta mig tillbaka och njuta när det så var hennes tur att äntra scenen.
Fast i början blev det mest ett evigt hoppande fram och tillbaka, upp och ned i stolen.
Och oavsett om jag kunde låtarna eller ej var det omöjligt att inte bli berörd. Att inte hänga med, i svängarna..
Dessutom var det lätt att "få kontakt" med henne eftersom man såg minsta leende & precis åt vilket håll hon tittade.
Publiken omkring oss var blandad och framför oss satt en familj där i alla fall mamman var danska.
Dessutom såg jag en del folk jag kände. Antar att det blir så när en stor artist väljer att starta sin turné i mitt kära Helsingborg.

Hur som helst så var det en underbar konsert. Och oavsett vad jag kände/känt för Carola innan så kändes det mesta av det ganska avlägset.
Jag tyckte om vad jag hörde och såg. Kanske inte till den grad att jag nu är ett hängivet fan eller ens att jag tänker börja lyssna mer på hennes låtar än förr, det kan iaf inte bli sämre på den fronten, men jag känner respekt.
Hon har trots allt en av Sveriges bästa röster. Så är det bara.
Och hon bjöd på sig själv. Sånt gillar jag!

Inga kommentarer: